Hukum suami suka tengok dan puji wanita lain selain isteri

Siapa saja yang tak kecewa kalau suami sendiri sibuk memuji wanita lain. Yang ada depan mata tak dikisahnya, tapi yang bukan miliknya bukan main dipuji-puji siang malam. Apa kurangnya si isteri? Dulu pernah cantik seperti itu juga, tapi sekarang dia k0rbankan kecantikannya demi suami dan anak-anak.

Tapi ramai suami yang tak perasaan, tetap saja isteri yang salah kerana tak jaga penampilan dan tak jaga itu ini. Sedangkan dulu masa dia bujang tiada masalah pun nak jaga diri sendiri. Sekarang ini bawah jagaan siapa?

Ramai yang tak tahu hukum suami memuji wanita lain selain isteri. Hukum H4RAM dan BERDOSA seorang suami memuja dan memuji orang lain selain isteri , suka tengok gambar perempuan, gambar perempuan menjolok mata dan tengok perempuan lain.

Sebagai contoh yang selalu terjadi.

Kenapa sebelum saya kahwin saya tengok isteri saya cantik, lepas 10 tahun saya kahwin saya nampak semua wanita cantik kecuali isteri saya?

Kerana matamu yang penuh m4ksiat, penuh syaitan. Mata yang banyak m4ksiat suka pada benda yang haram, yang halal dia tak suka.

– Bila peny4kit ni mata yang suka melihat sesuatu yang h4ram ni akan baik?

* Apabila tanah telah menutup matamu.

Jadi TUNDUKKAN PANDANGAN. Segalanya bermula dari mata, dari mata turun ke n4fsu.

Jadi pandang isteri penuh dengan kasih syg, cari kecantikan dalam diri isteri.

Begitu juga isteri, jaga maruah diri untuk suami. Jangan bergetar tulang perut, tulang jari dan gatal tangan menaip komen tanpa sedar awak seorang ibu dan isteri.

Jangan terlalu 0bses dengan artis lelaki/perempuan melayu ke korea ke, hindustan ke.

Ia tetap H4RAM kerana mereka LELAKI/ PEREMPUAN .

Memang suami / isteri kita tak marah sebab tu artis tapi tetap HAR4M, jangan hanya kerana ada perkataan ARTIS.

Isteri dan suami harus hormat antara 1 sama lain jangan like atau komen status berlainan jantina jika status tersebut tidak ada manfaat atau gambar yang terbuka aurat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*