Mak selalu tanya duit gaji saya buat apa ja sedangkan makan hari hari ayah yang tanggung sebulan beribu rumah menumpang mana habis duit

Mak selalu tanya duit gaji saya buat apa ja sedangkan makan hari hari ayah yang tanggung sebulan beribu rumah menumpang mana habis duit

Salam min, Macam Mana Saya nak luah. ni bukan soal suami ni soal mak sendiri. susah hati dibuatnya. kami menumpang rumah mak ayah Saya. soal rumah loan Tak lepas. elok nak buat loan lain kena pkp pula. MCM MCM alasan seller bagi. sekarang masih menumpang rumah parent Saya. awai bulan suami akan belikan barang kering dapur, kecuali ikan dan ayam ja. Sabun Sabun semua dia beli Dan kelengkapan kami laki bini. di rumah dia tolong Saya basuh baju sidai baju lepas balik Keja.

kadang sebelum tidur dia masak air untuk cukupkan keperluan esok pagi (untuk adik Adik saya ya sek). cuci pinggang mangkuk di dapur. kadang baju Adik Adik perempuan Saya Pon dia tolong sidai. sebab takmau esok Saya susah nak sidai nak kemas rumah lg. Saya pula menjahit di rumah , soal cust datang rumah tolak tepi Bab tu Pon dah makan hati dah. tapi Saya pikir tak apa la Saya menumpang .

Saya dari Mula kerja duit gaji Saya Tak pernah Tak bagi duit bulanan mak ayah, beli barang dapur, bayar duit wifi, duit baju Raya setiap tahun, duit nak buka sek adik Adik 2sek 1uni. kadang bg belanja Adik yang dok asrama kalau dia mengadu duit tak ada. sampai dia sambung belajar saya usaha juga bagi duit beli barang kelengkapan dia sikit skit. nasib dia paham akak dia. kiranya Saya dari zaman bujang dah biasa memberi macam tu dalam Hati pikiaq nak tolong ayah. kurangkan belanja bulan dia.

Ayah belanja gaji dia besar. tapi besar juga komitmen dia. rumah, keta, yuran uni, bil bil lain tapi jarang nak buat Saya berasa hati. kadang cuma dia kata. lama akak Tak belanja ayah makan itu ini. kadang Saya turutkan juga. sekali sekala tapi soal mak ni. Allah berat. lepas Saya berkawin lain betul dia. soal gaji suami Saya dia nak ambik Tau , gaji Saya Pon dia nak Tau. buat apa apa. saya didik suami, Kita menumpang abang beli belanja dapoq dan laundry. sayang belanja mak ayah n Adik Adik.

Mak cuma beli barang basah makan harian. itu pon masak malam shja sebab semua Ada di rumah. kalau siang, Saya ni pandai pandai la makan sendiri. berasa hati Saya. kadang suami balik tengahari Tak bagitau konon nak balik makan lah. tapi apa Pon tak ada. okay di sini bukan Saya malas ka apa ka. Saya dari bangun tidur tu. basuh pinggang yang ada. Memas dapur. sidai baju untuk ke berapa round entah lah.

Lepastu bagi Mandi kucing. Emak hanya rileks Kat depan. makanan pagi memang Tak beli Kat Saya. Kat Adik beli pula . lepas tu Saya Pon Mula la menjahit dengan perut kosong kadang bancuh air panas ja. dah kemas rumah takkan nak masak pula. nak menjahit lagi. kalau dilayan Saya memang Tak menjahit dah. letih. Nasib Adik sek dia p ambik dulu Saya yang ambik. Allah letih tak payah habaq la.

Dekat Adik Adik dia kata dia yg buat Keja rumah. Saya ni bangun lewat saja saja, kecik hati Saya. kadang bila Ada duit lebih Saya selalu bagi dia dan ayah beli baju ka makan Kan. bila Saya kurang duit Tak dpt bli apa dia nak mesti dia ungkit. Mak selalu tanya duit gaji saya buat apa ja sedangkan makan hari hari ayah yang tanggung sebulan beribu rumah menumpang mana habis duit. Allah hati Saya remuk bila dia kata MCM tu. kalau Saya beli apa apa Kat keluarga in law. memang Saya diam terus . takmau dia tarik muka.

Tapi Saya pikir itu mak ayah Saya juga. walaupun mentua. dpt mak ayah mentua jenis segan Kita sua duit, beza dengan mak Saya. hmmm. Saya sekadar meluahkan perasaan. makan pagi tdak . pagi ni dia keluar, Saya cucuh api dapur gas pula habis .remote pagar dia bawa, terus Saya beremosi pg ni . Allah moga yang membaca bagi Saya kata kata semangat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*