Tiada Yang Mustahil bagi Allah, Ibu Bvt@ Selama 34 tahun Sembuh Dengan Terapi Al-Quran!

Sesungguhnya tiada yang mustahil bagi Allah. Cukup dengan berkata “Kun” maka jadilah ia seperti yang dikehendakiNya. Firman Allah SWT, “Hai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan solat sebagai penolongmu, Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar”. (Al Baqarah: 153).

Dalam satu peristiwa di Indonesia, Allah SWT telah menunjukan kekuasaan-Nya terhadap hamba-Nya. Dengan terapi surah Al-Quran, seorang ibu yang bvt@ selama 34 tahun akhirnya boleh melihat kembali di usia 64 tahun. Dia mengalami bvta saat akad nikahnya.

Ibu yang kini sudah berusia 64 tahun itu, memang bersemangat sekali untuk menghadiri terapi ruqyah yang diadakan oleh sebuah persatuan perubatan Indonesia. Anaknya yang sentiasa menemani ibunya, membisikan kepada ustaz Perdana Ahmad ketika membuka workshop. Ia meminta tolong agar meruqyah ibunya tercinta secara langsung.

Terapi tersebut dimulai dengan menyentuh kepala dan membacakan surah al Hasyr ayat 21 sebanyak 2 kali dan ditiupkan ke wajahnya. Setelah itu, Ustaz membimbing ibu tua itu untuk berdoa di dalam hati memohon terus kepada Allah SWT agar Alllah membukakan penglihatannya secara sempurna agar boleh membaca al Quran.

Kemudian, pak ustad membaca surah al Mulk. Di ayat ke 10 si ibu mulai kelihatan l3mah dan akhirnya t3rbaring. Lalu, Ustaz menutup mata si ibu dengan tangan kanannya dan membaca hingga ayat ke 11. Setelah itu, Ustaz meniup wajahnya.

“Ada hal!lintar..” Ibu berkata, ada cahaya hal!lintar dimatanya.
Lalu ia membuka matanya sambil men4ngis menatap wajah anaknya. Ustaz terus membimbingnya dengan doa agar Allah SWT menyempurnakan penglihatannya. Si ibu mulai menahan seb4k saat boleh melihat wajah anaknya yang telah setia menemaninya untuk berubat.

Katarak atau kebut4an yang ternyata s!hir itu sembuh seketika. 34 tahun lalu diakad pernikahannya ibu ini mendadak but4, dan saat ini, diusia 64 dia dianugerahi kemampuan untuk melihat kembali setelah terbebas dari s!hir di retina matanya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*