Kongsi Gambar Terima Rawatan Sambil Aina Menangis, Netizen Minta Hafiz Kurangkan Kongsi Adegan Mesra Di Media Sosial

Baru ini hangat media sosial mengenai pendedahan usahawan dan influencer, Hafiz Mahamad yang mendakwa isterinya telah mengalami gangguan mahkluk halus. Menurut Hafiz Mahamad dia dan isterinya, Syafiqah Aina telah disihir oleh individu tidak bertanggungjawab atas tujuan tertentu.

Malah dia turut berkongsi beberapa video di IG Story memperlihatkan isterinya yang sedang menangis sewaku sedang menjalani rawatan oleh seoarang pengamal perubatan islam. Kronologi insiden tersebut kemudian turut dikongsikan netizen di Twitter yang mengikuti rapat kisah tersebut di IG Hafiz sendiri.

Kisah yang melanda Hafiz dan isterinya itu turut mencuri perhatian netizen di Facebook. Seorang pengguna Facebook, Asilah Ab Aziz kemudiannya memuat naik satu perkongsian menasihatkan usahawan itu agar mengawal dan mengurangkan perkongsian tentang kebahagian rumah tangganya di media sosial.

Ini kerana ada segelintir netizen yang berpendapat gangguan tersebut sebenarnya ada kaitan dengan penyakit ain atau rasa dengki orang yang melihat kebahagian mereka dan mungkin bukan disihir. Dia menerusi posting tersebut turut berkongsi beberapa tangkap layar mengenai penyakit ain yang mungkin menjadi antara punca isteri Hafiz mengalami gangguan berkenaan.

Malah menurut pengguna Facebook tersebut, dia juga ada menemui satu komen di akaun FB Hafiz dari seorang pengguna FB yang menggunakan nama Pusat Perubatan Islam Al-Mujahidin yang meminta usahawan tersebut agar mengurangkan aktiviti berkongsi hantaran di media sosial dan mengaitkannya dengan Penyakit Ain.

Perkongsian Asilah nyata menarik perhatian ramai, malahan ramai juga yang dilihat bersetuju dengan apa yang diperkatakannya kerana khuatirkan keselamatan influencer tersebut dan keluarganya.

kredit buzzkini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*