Connect with us

Uncategorized

Lelaki Beli Khemah Masa Sale 11.11, Sekali Sampai Muat KepaIa Je

Published

on

Lelaki Beli Khemah Masa Sale 11.11, Sekali Sampai Muat KepaIa Je

Sale 11.11 adalah antara disk@un yang dinanti-nantikan oleh ramai pembeli online di seluruh dunia, tapi walaupun banyak yang murah, tak semua seperti yang diharapkan.

Baru-baru ini, seorang lelaki di Thailand telah membeli khemah semasa jualan 11.11 dan bercadang nak gunakan khemah tu untuk pergi camp!ng dengan teman wanitanya, lap0r Sin Chew Daily.

Tapi, bila khemah yang dibelinya sampai, ia tak seperti yang dibayangkan. Mana taknya, khemah yang sampai tu kecil dan hanya muat kepala dia sorang je. Ad0h nang!ssss

Lelaki ini berkata bila dia dapat bungkusan dia terkej0t yang khemah tu sangat kecil dan tertanya-tanya adakah silap dia beli tapi tak tengok dulu? Sebab khemah yang sampai ni, macam untuk anj!ng atau kucing je.

Ini khemah yang saya pesan. Ingatkan bolehlah tidur dengan teman wanita saya tapi bila sampai, memang lain betul dari yang diharapkan.”

P0sting lelaki ini telah mendapat sambutan dari net!zen dan ada yang memujuk lelaki ini dengan berkata at least dapatlah rehatkan kepala dalam khemah tuAlahai kesiannya…

Tips: Pastikan bila nak beli barang online tu, ch3ck dulu size, lepastu tengok review. Kalau tak buat benda-benda ni, nasiblah kalau barang sampai tu tak sama dengan harapan korang.

Sumber LM

Uncategorized

Addy Kana, Alvin Goh dan anggota PDRM Dija tuhi Hkuman 2 Tahun Pnjara oleh LPJ

Published

on

Addy Kana, Alvin Goh dan anggota PDRM Dija tuhi Hkuman 2 Tahun Pnjara oleh LPJ

MALAYSIA: KUALA LUMPUR – Dalang utama kegiatan perjvdian dalam talian, Alvin Goh dan Addy Kanna, bersama dua lagi anggota polis ditahan mengikut Akta Pencegahan Jenayah (POCA) selama dua tahun.

Alvin atau nama sebenarnya Goh Leong Yeong, akan ditahan di Pnjara Simpang Renggam, Johor bersama seorang lagi anggota polis.

Addy Kanna pula ditahan di Pnjara Pokok Sena, Kedah manakala seorang lagi anggota polis dari Kontinjen Selangor ditahan di Pnjara Bentong, Pahang.

Semua hukuman tahanan selama dua tahun itu diputuskan Lembaga Pencegahan Jenayah (LPJ), Kementerian Dalam Negeri, Jumaat lalu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed ketika dihubungi mengesahkan penahanan terbabit dan akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat.

Terdahulu, Alvin dan Addy ditahan pada 2 dan 3 Oktober lalu oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas didapati menjalankan aktiviti penipuan Macau Scam dan jvdi dalam talian yang mensasarkan mangsa di China dan bekerjasama dengan kartel penipuan di luar negara.

SPRM turut menahan dan soal siasat beberapa selebriti terkenal, pegawai dan anggota polis yang melindungi sindiket ini.

Addy Kanna, Alvin Goh antara empat ditahan bawah POCA

KUALA LUMPUR – Suspek utama kes jvdi dalam talian, Alvin Goh dan Addy Kanna serta dua lagi anggota polis ditahan di bawah Akta Pencegahan Jenayah (POCA) selama dua tahun.

Alvin atau nama sebenarnya Goh Leong Yeong akan ditahan di Pnjara Simpang Renggam, Johor bersama seorang lagi anggota polis manakala Addy Kanna pula ditahan di Pnjara Pokok Sena, Kedah.

Seorang lagi anggota polis ditahan di Pnjara Bentong, Pahang.

Hukuman berkenaan diputuskan oleh Lembaga Pencegahan Jenayah (LPJ), Kementerian Dalam Negeri, Jumaat lalu.

Sementara itu Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed mengesahkan penahanan terbabit memaklumkan akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat.

Terdahulu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan Alvin dan Addy ditahan pada 2 dan 3 Oktober lalu selepas disyaki terlibat dengan aktiviti Macau Scam dan jvdi dalam talian yang mensasarkan mangsa di China dan bekerjasama dengan sindiket penipuan di luar negara.

SPRM turut merakam keterangan beberapa selebriti terkenal serta menahan beberapa pegawai dan anggota polis bagi membantu siasatan.

Continue Reading

Uncategorized

lsteri Mavt Ditempat Kjadian, Suami Dan Anak P4rah, Punca Kjadian Dided4hkan

Published

on

lsteri Mavt Ditempat Kjadian, Suami Dan Anak P4rah, Punca Kjadian Dided4hkan

MUAR- Seorang wanita mavt manakala suami dan anak tlrinya p4rah selepas kenderaan dinaiki mereka terlibat dalam sebuah kemaIangan di Pers1mpangan Par1t Set0ngkat, Jalan Salleh, di sini awal pagi tadi.

Ketua PoIis Daerah Muar, Asisten Komisioner Zaharudin Rasip berkata, dalam kejadian jam 2 pagi itu, mngsa, Nor Aina Farahin Jai, 31, mavt di tempat kejadian.

Manakala suaminya, Muhammad Alliashia Othman, 37, dan anak t1ri, Aliya Farhana Abdullah, 20, masing-masing p4rah di kepala.

Menurut Zaharudin, kemaIangan dipercayai berlaku apabila kenderaan jenis Proton Exora dipandu suami yang dinaiki mngsa dan tiga lagi anak tirinya dalam perjalanan menghala ke Pag0h.

“Berdasarkan slasatan, Proton Exora yang datang dari arah Bandar Muar sedang dalam perjalanan menghala ke Pagoh, namun ketika tiba di tempat kejadian, sebuah kenderaan jenis Honda Accord yang datang dari arah sebelah kanan secara tiba-tiba telah keluar dari persimpangan Par1t Set0ngkat untuk menuju ke Jalan Salleh.

“Akibatnya, kereta yang dipandu seorang lelaki berusia 49 tahun itu telah merempvh kenderaan dinaiki mngsa sekeluarga hingga menyebabkan ia hiIang kawalan lalu terb4bas ke kiri jalan,” katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, akibat kemaIangan itu, pemandu Honda Accord mengalami keceder4an ret4k tuIang kaki dan masih tldak sedarkan diri.

“Manakala dua lagi anak tiri mngsa berusia 10 dan tiga tahun ceder4 ringan dan masih dirwat di H0spital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar.

“Ke$ dis1asat di bawah Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber: K! ONLINE

Continue Reading

Uncategorized

Saksi Nampak Suspek Tidak Berp4kaian Ketika C4mpak Adam

Published

on

Saksi Nampak Suspek Tidak Berp4kaian Ketika C4mpak Adam

KUALA LUMPUR: Seorang s4ksi kejadian budak m4ut dic4mpak dari tingkat 4 sebuah pangsapuri di Danau Kota, Setapak, di sini pagi tadi, mend4kwa mendengar bunyi bising dan orang menjerlt daripada unit kediaman di tingkat atas rumahnya.

Idayu Ismail, 24, berkata dia adalah antara saksi kejadian yang turut sama membantu menyelam4tkan seorang wanita daripada dir0gol oleh bapa tirinya dalam kejadian 7.40 pagi tadi.

“Mula-mula saya terdengar bunyi bising dan ada suara wanita menjerlt meminta pertolong4n kemudian saya keluar dan lihat ada jiran lain men4rik dan menyel4matkan seorang wanita yang tinggal di tingkat atas kediaman saya.

“Pada masa itu wanita terbabit dalam keadaan berlumur4n d4rah serta tidak berp4kaian di tangga hadapan rumah saya,” katanya ketika ditemui BH selepas polis merekod kenyataannya.

Katanya, dia dan keluarga menyelam4tkan wanita itu namun tidak lama kemudian Idayu melihat sus pek juga dalam keadaan b0gel memb4ling telefon pintar dari tingkat atas.

“Sus pek kemudian bertindak menc4mpak seorang budak lelaki berusia empat tahun dari tingkat empat kediamannya menerusi tingkap rumah. Saya p4nik dan segera menghubungi polis.

“Kanak-kanak yang dic4mpak itu memang kami kenali di kawasan kejiranan kami sebagai Adam dan sus pek adalah warga Nigeria yang juga dipercayai datuk tiri kepadanya,” katanya.

Idayu berkata, semua wanita tempatan yang tinggal bersama sus pek dipercayai adalah anak tirinya dan sebelum kejadian hari ini, tiada sebarang kej4dian pelik atau aneh pernah berlaku.

“Sebelum ini keluarga mereka tidak pernah berg4duh dan kerap turun ke tingkat bawah pada waktu petang untuk beriadah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Sias4tan Jen4yah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner, Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid, berkata suspek berusia 42 tahun itu cuba mer0gol salah seorang anak tirinya yang sedang tidur di ruang tamu namun dihalang oleh isteri dan anak-anak yang lain.

“Anak tiri m4ngsa berusia antara 19 hingga 29 tahun itu cuba menghalang suspek daripada mer0gol dan sus pek meng4muk, memukui serta menghent4k kesemua m4ngsa yang ada dalam rumah berkenaan.

“Selepas itu isteri dan anak-anak tirinya cuba menyelam4tkan diri dan keluar daripada rumah untuk mendapatkan b4ntuan daripada jiran dan peng4wal keselamatan,” katanya.

Nik Ros berkata, melihat mereka melarikan diri meminta pertolong4n, sus pek berkemungkinan bertambah m4rah dan bertindak mengangkat m4ngsa, Muhammad Adam Sufi, 4, dan kemudian membawa ke tepi tingkap luar bilik utama.

“Sus pek kemudian menc4mpak Adam hingga jatuh ke bawah dan dia kemudian melompat keluar menerusi tingkap sama

“Sus pek yang mengalami keceder4an tidak dapat melarikan diri dan dit4ngkap oleh peng4wal keselam4tan dan orang awam sebelum diserahkan kepada polis,” katanya.

“Sus pek dibawa Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut manakala, Adam yang disahkan meningg4l dunia di lokasi turut dihantar ke hospital sama untuk bed4h si4sat dan kes disi4sat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseks4an,” katanya.

Continue Reading

Trending