Saya Tak Sanggup Untuk Dimadukan Tapi Saya Lebih Tak Sanggup Nak Beranak

Saya Tak Sanggup Untuk Dimadukan Tapi Saya Lebih Tak Sanggup Nak Beranak

Salam sis.. Boleh post tak. Hi. Saya seorang ibu berusia 28 tahun sekarang dan ada anak seorang berusia 4 tahun. Lelaki. Setelah melahirkan anak saya tu saya bernekad tidak mahu anak lagi. Kerana trauma dan kesakitan. Saya bersalin normal. Saya sudah Bagitahu suami dan orang orang sekeliling saya yang saya tidak mahu anak lagi. Masa anak saya berusia 8 bulan..

Saya sering Bagithu suami sejak dari saya bersalin sampailah 4 tahun umur anak yang saya tidak mahu beranak lagi. Pada awal awal suami setuju. Lama lama sampai 4 tahun dan hampir 5 suami macam seperti bagi hint supaya ada anak lagi. Saya mengerti hint nya dan bagitahu saya tidak mahu beranak lagi. Berdosakah saya? .

Saya tidak sanggup beranak dan menjaga baby yang kecil lagi. Untuk pengetahuan suami saya banyak membantu saya dalam pantang dan membuat kerja rumah sampai sekarang sampaikan markah boleh bagi A dalam bab membantu tapi saya tetap tidak mahu beranak. Saya perit. Saya tidak sanggup nak beranak. Nak berjaga malam. Saya memang tidak bekerja . Ini semua bukan sebab suami ke apa. Tapi tekad diri saya sendiri. Saya perit.

Saya menyatakan pada suami kalau dia mahu anak lagi. Saya izinkan dia nikah lain. Memang saya tak sanggup dimadukan. Tapi saya lebih tak sanggup nak beranak. Suami saya gaji agak besar juga dan saya rasa dia boleh berpoligami. Ini bukan masalah kewangan, atau masalah lain. Masalah nya adalah saya yang tidak mahu beranak kerana sakit . Sampai sekarang saya masih teringat sakit tu. Dah hilang sakit cume terbayang bayang.

Orang kata pergi berjumpa kaunselor sebab mungkin trauma. Tapi saya tahu kalau jumpa kaunselor pon mana mana yang beranak tetap sakit. Digunting diseluk berkali kali. Dicek. Saya gerun. Saya bersalin swasta. Memang okay tempat bersalin. Tapi sekarang ni masalah saya sahaja. Ada ke orang yang sama dengan saya?.aapa yang patut saya buat sekarang. Saya rasa sudah cukup seorang. Tolong lah bagi pandangan tak kira membina atau tidak.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*