Connect with us

Luahan

Suami peIok, merayu memohon maaf, tapi sy tetap mintak utk dicerraikan, tIak 3 lg elok

Published

on

Suami peIok, merayu memohon maaf, tapi sy tetap mintak utk dicerraikan, tIak 3 lg elok

7 tahun usia perkahwinan dan kini sedang sarat mengandung anak kelima.

Saya dapat tahu suami currang dengan bekas kekasih hingga terIanjur.

Saya melutut merayu dengan suami bagitahu apa salah dan silap saya.

BertaIu – taIu saya desak akhirnya dia beri jawapan yang buat saya tersentak.

Saya terus sambut tangan suami c1um, mintak maaf dan mintak suami untuk mencerraikan saya taIak 3 lagi bagus saya terima.

Part 1, Tolong hidekan profile saya.

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca, saya nak luah kan isi hati saya dekat di sini kerana tiada yang mengenali saya.

Saya dah berkahwin hampir 7 tahun dan sekarang saya sedang mengandung anak ke lima,

InshaaAllah saya hanya tunggu masa nak bersalin. Hari ni saya berg4duh besar dengan suami, dia kant0i currang dengan saya.

Suami balik je dari kerja tadi terus mandi dan kebetulan HP suami cas tepi TV saya pun ambik peluang untuk cek.

HP suami berpasword saya cuba pecahkan pasword suami dan kebetulan betul.

Benda pertama saya cek whatsapp, cek punye cekk, ya Allahh berderau dar4h satu badan saya bila saya terbaca chat suami dengan ex dia yang dulu.

Perbualan sangat mesra (ayg, abg), suami rajin v1deo call ex dia dan apa yang buat saya lebih kecewa

Mereka dah banyak kali berjumpa dan terIanjur.

Begitu banyak gambar – gambar mereka di dalam bilik berpeIukan yang ex suami sendiri send kat suami saya.

Sumpahh rase macam nak bunvh diri je masa tu, air mata saya keluar berjurai – jurai tanpa henti.

Patutlah selama ni saya rasa tak sedap hati, fikiran sentiasa terganggu, dapat mimpi suami currang dan kerap tersedar pukuI 2, 3 pagi.

Saya tak tahu apa silap saya sampai suami currang belakang saya

Kalau berg4duh laki bini tuh adatlah tapi bila berg4duh saya selalu mengalah dan mintak maaf terlebih dahulu.

Sambungan.. Part 2

Beberapa hari yang lalu saya ada kongsikan kisah suami saya yang currang dengan bekas kekasihnya.

Kelmarin kami berg4duh besar suami peIuk saya sekuat – kuatnya, meminta maaf dan berkali – kali menc1um dahi saya.

Saya hanya mampu menangis, meraung sekuat hati dan melutut di kaki suami.

Saya p4ksa suami untuk beritahu apa salah dan silap saya dan kekurangan saya sampaikan suami CURANG di belakang saya.

Mula – mula tiada jawapan namun dengan desakan bertaIu – taIu baru suami bersuara.

Suami cakap saya tiada kekurangan, cukup dalam MELAYANI DIA , ANAK – ANAK dan SEGALANYA

Cuma sejak akhir tahun – tahun lepas dia terjumpa ex gf dan berbagi nombor hp sejak itu suami mula berubah dan rasa seperti bujang.

Mula – mula berkawan lepas tu bercinta semula alang – alang ex suami tak kahwin lagi

Memang kerap keluar bersama tu yang mereka hanyut serta terIanjur. Suami mula rasa seronok dan akhirnya suami lupa siapa dia.

Suami jujur dia terIanjur dengan ex gf dia sejak 2 bulan lepas.

Nak bersama saya suami rasa kurang selesa sebab saya sedang sarat mengandung, perut pun makin bulat membesar dan ke depan jadi sukar untuk dia menyetubuhi saya.

Entah kenapa waktu suami saya cakap macam tu saya tak boleh terima.

Saya terus sambut tangan suami c1um, mintak maaf dan mintak suami untuk mencerraikan saya taIak 3 lagi bagus saya terima.

Saya hanya mampu cakap dekat suami hanya kerana saya sarat mengandung suami memilih untuk menyetubuhi perempuan lain

Hanya kerana perut saya semakin membulat dan membesar suami lebih memilih untuk puaskan dirinya bersama perempuan lain

Hanya kerana saya mengandungkan anak dia, hanya kerana itu.

Ya Allah sump4h demi Allah saya tak boleh terima langsung alasan suami.

Kalau alasan suami rasa terabai, kurang layanan, saya menderh4ka saya masih boleh terima.

Rasa marah, geram, rasa nak membunvh mula menguasai diri.

Syukur saya masih waras dan boleh kawal perasaan.

Saya bersyukur kerana Allah memberi saya rezeki kesuburan dan mudah untuk mendapatkan zuriat.

Ada sesetengah pasangan menunggu bertahun – tahun untuk dapatkan zuriat tidak beruntung seperti kami.

Dulu tiap kali lepas melahirkan saya nak merancang tetapi suami tak izinkan untuk makan pil atau sebagainya

Pakai kond0m suami cakap tak puas, nak rancang sendiri bila suruh buang luar suami terlepas dalam.

Dah jadi macam ni apa semua salah saya? Apa saya yang tak pandai merancang dan jaga tubuh?

Saya tahu ini dug4an buat saya, Allah tak akan bagi ujian ni kalau saya tak mampu, mungkin ada hikmah di sebalik dug4an ini.

Setiap manusia buat kesiIapankan? Dan dari kesiIapan itulah kita belajar.

Saya harap suami belajar banyak benda dengan apa yang dah jadi sekarang ni.

Untuk anak kelima ni satu persiapan pun saya belum buat lagi dari baju b4by, sarung kaki dan tangan,

Bedung, pampers, barang mandian set bersalin satu pun saya tak beli lagi dan siapkan.

Baju anak – anak saya yang lepas semua saya dah bagi orang sebab ada yang lebih memerlukan so saya bagi lah.

Bulan 8 yang lalu genap perkahwinan kami yang ke-7 tahun.

Mungkin setakat ni sajalah jod0h kami, saya nak pertahankan rasa s4kit.

Dahulu suami pernah curang tapi tak pernah terIanjur dah saya beri peluang ke dua dengan kecurrangan yang suami pernah buat lepas – lepas saya masih ingat sampai sekarang apa tah lagi kecurangan yang suami dah buat sekarang ni.

Mesti saya akan ingat sampai akhir hayat saya, jadi saya ambil keputvsan undur diri.

Mungkin saya derh4ka kerana meminta cerai di waktu sarat hamil namun apakan daya saya tiada kekuatan.

Dipendekkan cerita sekarang saya sudah pun berada di rumah ibu bapa saya

peguam yang urus kan kes saya adalah kakak saud4ra saya dan apa – apa mengenai bayaran abang saya akan tangung semuanya.

Anak – anak buat masa ni semua saya serahkan pada suami.

Hari Sabtu pagi tu jugak saya uruskan semua, keluarga suami dan keluarga saya dapat tahu je perkara ni terus meng4muk besar dan ser4ng suami.

Hal tu sikit pun saya tidak masuk campur biarlah suami selesai kan.

Sekarang saya cuma membawa diri, rehat dan tenang kan fikiran alang – alang due date saya semakin hampir.

Anak – anak saya serahkan pada suami sebab saya nak suami tahu dan rasa menjaga, mengurus, merawat seorang anak sangat – sangatlah tidak mudah apa kan lagi jaga 3, 4 orang anak.

Kental tak kental sajalah hati menjaga mereka.

Bila saya dah bersalin dan habis pant4ng saya rancang nak berkerja.

Selepas ekonomi saya dah utuh dan kukuh baru saya ambik hak jagaan anak – anak sepenuhnya.

Dan untuk anak kelima ni saya akan berikan pada adik saya, adik saya kahwin dah 4 tahun tetapi belum diberi rezeki zuriat lagi.

Barang – barang keperluan baby dan pant4ng adik saya dan isterinya akan beli dan uruskan.

Komen Warganet :

Zue Ninie L : Sedihnya bila baca kesah ni. Saya sekarang dalam proses berpant4ng, baru lepas melahirkan.

Kes macam ini la yang saya takutkan. Kalau perkara ni berlaku pada saya, saya sendiri tak tau apa akan jadi pada saya.

“Ya Allah, kau kuatkan la kami – kami sebagai seorang isteri. Kau berikanlah kebahagiaan pada kami.

Jauhilah kami dari perkara yang boleh mer0sakkan keimanan kami..” Amin.

Kalaivani Krishnasamy : Baca pun dah semacam, berdebar, perasaan bercampur baur.

Macam manalah perasaan akak yang menghadapinya.

Mesti menangis akak tu masa taip ni. Manusia jenis ape suami dia tapi tindakan akak tu tenang sangat.

Kalau saya di tempat akak tu, tak tahulah apa akan jadi. Mungkin dah tak ada dah saya ni.

SaIute kepada keluarga akak. Sekurang – kurangnya ada keluarga di sisi. Saya doakan yang terbaik untuk akak.

Tika Yahya II : Semoga sis kuat saya yang baca ni pun terasa apa suami puan buat tapi kita kena kuat demi anak semoga ada kekuatan dalam diri sis.

Kami doakan sis tabah dengan ujian diberi, Allah sayang, Allah bagi ujian sebab sis kuat itu.

Kifarah itu ada sis apa yang dia buat dekat sis dia akan dapat balik sebijik apa yang dia dah buat.

Bella Huda : Semoga sis terus sabar dengan dug4an Allah. Allah uji sebab sayang. Bertabahlah. Semoga sinar kebahagiaan menjadi milik sis selepas ini amin.

Dan saya doakan buat semua ibu tunggaI di luar sana semoga anda semua bahagia dan diberkati Allah selalu.

Sungguh anda semua wanita – wanita hebat.

Nazuha Alias : Sedihnya kisah sis nih. Tapi kagum dengan kecekalan hati sis. Saya suka bila sis tak gunakan alasan anak untuk beIas kasihan.

Saya puji tindakan sis serahkan anak – anak pada ex untuk dia jaga, biar dia tau macam mana nak jaga anak – anak. Alasan dia bagi memang minta kita jadi pembunvh.

Syabas sis. Saya doakan semoga rahmat Allah selalu dengan sis.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Luahan

‘Macam tak percaya mak dah terkulai kat situ’ – Ibu m4ut nah4s ngerl, enam beradik yatim sekelip mata

Published

on

‘Macam tak percaya mak dah terkulai kat situ’ – Ibu m4ut nah4s ngeri, enam beradik yatim sekelip mata

HULU LANGAT – Pilu, enam beradik menjadi yatim sekelip mata apabila ibu mereka terkorb4n dalam satu kem4langan ngerl di sini kelmarin.

Allahyarhamah Rosni Abd Razak, 44, yang bekerja sebagai pengawal keselam4tan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Dusun Tua m4ut selepas didakwa dirempuh sebuah kereta dalam satu kejadian sekitar pukul 1 tengah hari di hadapan Maahad Tahfiz Wadi Faham, Batu 17, Dusun Tua di sini.

Anak arw4h, Muhd Amirul Azri, 22, berkata, kem4langan itu mer4gut ny4wa ibunya yang ketika itu sedang dalam perjalanan menaiki motosikal ke tempat kerja dari rumah selepas waktu rehat.

“Dalam perjalanan itu, kereta itu datang dari arah bertentangan dan terus mel4nggar dan seret mak ke pokok (semak). Kereta itu berpusing dua kali tak silap saya dan mak pada waktu itu berada (terseret) di bawah kereta.

“Semasa orang-orang di situ mengalihkan mak, mak masih sedar dan menyahut lem4h. Namun selepas dialihkan, mak terus menghembuskan nafasnya yang terakhir,” katanya ketika dihubungi Siakap Keli semalam.

Jelasnya, arw4h ibunya dilaporkan mengalami keceder4an par4h di bahagian kaki, pinggang, dada dan berlaku pend4rahan di muka, sebelum disahkan meningg4l dunia di tempat kejadian.

Pemandu kereta berkenaan difahamkan mengalami pat4h kaki, manakala seorang penumpang pula mengalami pat4h bahu dan pend4rahan di kep4la.

Laporan polls dan tindakan lanjutan sudah dibuat pada hari kejadian, dalam masa sama jen4zah Rosni telah dibawa ke Hospital Serdang bagi menjalani proses bed4h si4sat serta ujian saringan COVID-19.

“Keputusan saringan mak dijangka mungkin hari ini. (Pengebumi4n jen4zah) paling lewat pun Selasa esok, sebab nak tahu keputusan COVID-19 dulu,” tambahnya.

Kehilangan besar buat mereka

Dalam pada itu, kata Amirul, kehilangan sekelip mata itu memberi kesan besar kepada adik-beradiknya yang lain, tambahan pula mereka sudah lama dijaga arw4h ibunya selepas kedua-dua orang tua mereka berpisah.

“Ayah dengan mak dah bercer4i selama tujuh tahun, jadi maklah yang tanggung kami selama ini. Ketika kejadian itu berlaku, adik saya macam tak percaya benda ini berlaku. Bak kata orang, terngiang-ngiang dalam kepala.

“Paling kecil berumur 13 tahun, dia selalu dengan mak. Memang manja. Kami semua memang rapat dengan mak. Jadi macam satu kehilangan besarlah bagi kami.


“Sebab tujuh tahun mak besarkan kami kan, kami macam tak percayalah benda ni jadi depan mata. Itulah..bahagia, marah, ketawa, bergurau semua dengan mak. Tiba-tiba kali ini tak boleh nak bergurau, tak boleh nak dengar marah, lepas itu tak boleh nak rasa masakan mak lagi. Itulah..” luahnya sebak.

Difahamkan, ketika saat-saat ‘akhir’ sebelum kejadian, arwah Rosni tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda yang pelik.

“Ini bergurau ke apa..”

Sebaik nahas itu berlaku, adiknya menerima panggilan daripada rakan setugas ibunya dari IKBN untuk memaklumkan apa yang terjadi, namun tidak semudah itu berita tersebut ‘diterima’.

“Dia cakap ‘ni gurau ke apa?’. Adik pun pergi sana. Adik nombor empat sampai dulu sebelum saya, kemudian diikuti adik-adik yang lain.

“Macam tak percayalah mak kita terkulai kat situ, kemalangan teruk. Macam mana mak kami jadi macam ni…” luahnya.

Bertindak atas dasar simpati, saksi kejadian, Ramlah Jais memaklumkan pihaknya telah menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada mereka semalam sebagai tanda ihsan dan sokongan atas tragedi yang menimpa.


Jelas Ramlah, beliau turut menyampaikan nasihat serta kata-kata positif buat mereka semua agar tabah menghadapi ujian berat tersebut, dalam masa sama memastikan kebajikan adik-adik terbela semuanya.

Difahamkan, selepas tragedi tersebut, ada antara mereka kini berada di bawah jagaan nenek di Lot 680, No. 6F, Jalan Besar Batu 18, Hulu Langat.

Arwah Rosni meninggalkan keenam-enam anaknya sebagai yatim iaitu Muhd Amirul Azri, 25, juruteknik di Melaka; Muhd Amirul Azri, 22, pengawal keselamatan di gudang gas di Batu 1o; Siti Nurul Ain, 20, siswa tahun tiga di Segi College, Subang; Muhd Alan Redza, 18, tidak bekerja; Siti Laila Najwa, 16, dan terakhir Muhd Hairi Izzat, 13, masing-masing pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Jalil, Hulu Langat.

Bagi yang ingin menyumbang, sumbangan boleh disalurkan kepada Amirul Azri melalui nombor akaun 1641 3759 3048 (Maybank) atas nama MUHAMAD AMIRUL AZRI BIN FAIZUL.

Sebarang maklumat lanjut boleh dirujuk melalui Amirul di talian 019-676 3998 atau Puan Ramlah Jais di talian 011-1058 3034.

Continue Reading

Luahan

Abang MeninggaI Dunia Dipercayai Mngsa langgar Iari, Adik Mohon Saksi Kjadian TampiI

Published

on

Abang MeninggaI Dunia Dipercayai Mngsa Ianggar Iari, Adik Mohon Saksi Kjadian TampiI

N4has jalanraya di Lebuhraya Damansara Puchong pada 24 November lalu telah meng0rbankan ny4wa Ustaz Ahmad Sofwatullah.

Menerusi perkongsian oleh adik arwh dkenali sebagai Shideen di laman sosial Twitter, arwh abangnya dipercayai telah menjadi mngsa Ianggar Iari.

Namun, sehingga kini, katanya, masih belum ada seorang saksi pun yang tampiI memberi keterangan walau pihak poIis sudah mula menjalankan si4satan.

Abang sulung saya dijempvt Ilahi..

Menurutnya, arw4h meninggaIkan seorang isteri dan tiga orang anak termasuk seorang yang masih berada dalam kandvngan.

Berikutan itu, beliau meminta saksi untuk tampiI membantu si4satan supaya svspek dapat dibawa ke muka keadilan.

Tlada lagi gelak tawa abang..

Mohon doakan anakanda sulung saya..

Berdasarkan kemaskini terbaharu, Shideen meminta seorang rider Bungkusit untuk tampil memberikan maklumat kerana didkwa menjadi saksi dan kemungkinan mengetahui kejadian sebenar yang men1mpa arwh abangnya.

Rata-rata netizen yang membanj1ri ruangan komen turut mengucapkan takziah di atas pemerg1an Ustaz Ahmad Sofwatullah.

Semoga Allah rahmati arwh

Bantu seb4rkan supaya svspek dapat ditngkap

Bagi mereka yang ingin menghulurkan bantuan untuk meringankan beb4n isteri arw4h dan anak-anak, boleh berbuat demikian seperti di maklumat di bawah.

Semoga arwh Ustaz Ahmad Sofwatullah ditempatkan di dalam kalangan orang beriman dan diberikan ketabahan kepada keluarga yang ditinggaIkan.

Sumber: Twitter @shideenshahrin, sk

Continue Reading

Luahan

Innalillah.. Pak Hamid Mɛninggᾶl Dṳnia Tanpa Orang Tersayang Disisi, Isteri & Anak Tak Pulang Kerana Terkandas

Published

on

Innalillah.. Pak Hamid Mɛninggᾶl Dṳnia Tanpa Orang Tersayang Disisi, Isteri & Anak Tak Pulang Kerana Terkandas

Tanpa ditemani keluarga tersayang disisi, lelaki warga emas yang terlantar sakit akibat barah hati tahap empat akhirnya pergi dijemput Illahi petang semalam di Kampung Melayu Majidee, Johor Bahru.

Hamid Salleh, 63, disahkan menghidap barah hati tahap empat awal bulan ini, terpaksa menanggung kesakitan seorang diri apabila isterinya, Meharan Mohd Atan, 61, dan empat anaknya tidak berpeluang pulang menjaga suami dan bapa mereka disebabkan penutupan sempadan akibat pandemik COVID-19.

Hasrat Meharan, untuk menjaga dan bertemu suaminya semula selepas hampir sembilan bulan berpisah, tidak kesampaian apabila Hamid disahkan meninggal dunia kira-kira 6.30 petang.

Meharan yang permohonon skim Pengaturan Ulang-Alik Berkala (PCA) sudah diluluskan dan dijangka memasuki Johor Bahru esok, selepas menguruskan dokumen berkaitan skim itu sejak awal bulan lalu.

Jirannya yang juga tuan rumah yang disewa arwah, Noor Hamisah Zainal Abidin, berkata jiran yang menjaga Pak Hamid memaklumkan pihak hospital sebaik menyedari ada yang tidak kena dan akhirnya beliau disahkan sudah meninggal dunia petang semalam.

“Isteri arwah, Kak Maheran sudah dimaklumkan. Beliau kelu tidak terkata dan hanya menangis apabila mendapat berita suaminya sudah meninggal dunia.

“Kak Maheran merasa ralat, hasratnya untuk bersatu dengan suaminya tidak kesampaian, ” katanya.

Pak Hamid bertuah kerana jirannya yang berhati mulia sanggup menjaganya 24 jam sehari selepas dirinya hanya mampu terlantar di katil sejak lebih dua minggu lalu.

Warga emas berkenaan dijaga sepanjang masa oleh jiran yang juga rakan baiknya iaitu Mohd Yusof Othman, 54, bersama isterinya, Siti Hazar Abd Jabar, 53 serta Raynold Gindurong, 35, secara bergilir-gilir.

Sementara itu, Siti Hazar seorang daripada jiran yang menjaga warga emas berkenaan dilaporkan berkata, walaupun berada di Singapura, isteri arwah setiap hari menghubunginya secara panggilan video untuk mengetahui perkembangan terkini lelaki itu.

Beliau turut sebak kerana isteri warga emas berkenaan hanya mampu menangis selepas mengetahui suaminya disahkan menghidap kanser hati tahap empat.

“Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berkuat kuasa, setiap hari Pak Hamid akan menghantar isterinya yang bekerja sebagai pembantu kedai makan di Singapura itu ke Terminal Pengangkutan Awam Larkin jam 2 pagi sebelum menjemputnya pulang kira-kira jam 6 petang.

“Meharan yang juga warga Singapura sebenarnya agak tertekan selepas sempadan ditutup namun beliau sangat ambil berat keadaan suaminya, malah mengirimkan wang perbelanjaan kepada kami untuk tampung kos makanan dan rawatan Pak Hamid,” katanya.

Siti Hazar berkata, Maheran bukan tidak mahu pulang melawat suaminya, namun permohonannya mengambil masa kerana perlu menyertakan bukti perkahwinan dan pengesahan suaminya disahkan menderita barah hati tahap empat selain perlu mengumpul wang sekurang-kurangnya RM5,000 untuk pulang menerusi skim PCA itu.

Sumber: BH Online

Continue Reading

Trending