Connect with us

Luahan

Suami Saya Baik, Tapi Saya Lebih Suka Kalau Wanita Lain yang Dapat Suami Saya. Adakah Saya Tidak Bersyukur?

Published

on

Suami Saya Baik, Tapi Saya Lebih Suka Kalau Wanita Lain yang Dapat Suami Saya. Adakah Saya Tidak Bersyukur?

Min, saya nk luahkn prasaan. Kisah ni bermula 13 tahun yang lepas. Pertemuan. Lepas abis sekolah menengah saya ikut family berpindah, saya bekerja disebuah kedai, saya berkawan baik dengan seorg lelaki yang bekerja ditempat yang sama. kami berkawan dan mengenali hati budi masing2 tanpa Ada prasaan yang lebih dari itu.

Dia selalu bcerita pasal Ona kat saya, Ona ni saya gambarkan seorang gadis yang berpelajaran comel baik walaupun kadang2 tu macam ego sikit. tu biasala.

Dan masa tu tengah amik degree. Bila cuti sem, Ona blik ke rumah dan selalu singgah ke kedai, kadang2 tu saje datang borak2, saya happy tengo diorang, seolah2 cinta yang baru nak berputik. Tenang je.

Ditakdirkan mak dan ayah saya menggal dunia selang semggu. Saya jalani kehidupan sebagai ank yatim piatu, sebatang kara. Kawan lelaki saya tu suarakn hasrat Dan ajak saya kawin. Saya yang tengah sedih, kekosongan. Terima bulat2 kehadiran dia, memandangkn dah bertahun kenal dia sebagai kawan masa tu. cinta? TAK tau. Kami bernikah dalam mjlis serba sederhana. Dan bermulalah perpisahan antara suami dengan Ona.

Tahun berganti tahun, saya selalu teringat kat Ona, dari cerita2 suami, dari pertemuan kami lepas kawin, bila saya tengok pandengan Ona kaat suami dah macam kajol tengok Rahul dalam filem kuch2 hota hai tu. Sayu je rasa. Saya selalu rasakan seolah2 saya yang menyebabkn mereka terpisah. Saya tak tau kenapa, saya selalu merasakn yang suami berhak bahagia dengan Ona..

Saya slalu rasakn, seolah2 ape yang suami lakukan hanya lah sifat tanggungjawab dia terhadap saya. Berkahwin dengan saya untuk selamatkn saya, untuk lindungi saya yang keseorangn. Kadang2 saya mencari cinta suami. Betul ke untuk saya.

Walupun Kami sama2 bekeje, tapi kat rumah ia ringan tulang dari pelbgai sudut. Suami bukanlah seperti kebanykan lelaki yang suka melepak tak tentu hala, yang galak dengan ppuan2 diluar. Adakah saya perempuan yang tak tau bersyukur? Hanya kerana merasakan seperti ini?

Kini sudah 13 tahun berlalu, kami belum ada rezeki anak walau pelbagai usaha dan cara kami ikhtiarkn. Dan Ona, hilang tanpa khabar berita. Saya pernah tanya kat suami, pernah tak cari ona kat socmed, dia cakap pernah, tapi tak jumpa. Saya cakap usaha la lagi, manatau boleh jumpa. Saya tak pernah cemburu dengan mereka berdua dulu.

Saya selalu merasakn yang mereka berjodoh.. tapi takdir Allah, jodoh saya dengan suami. Dan kini saya tetap0 berharap mereka dapat jumpa semula.. Ona, kalau awak masih belum berpunya…

Luahan

‘Macam tak percaya mak dah terkulai kat situ’ – Ibu m4ut nah4s ngerl, enam beradik yatim sekelip mata

Published

on

‘Macam tak percaya mak dah terkulai kat situ’ – Ibu m4ut nah4s ngeri, enam beradik yatim sekelip mata

HULU LANGAT – Pilu, enam beradik menjadi yatim sekelip mata apabila ibu mereka terkorb4n dalam satu kem4langan ngerl di sini kelmarin.

Allahyarhamah Rosni Abd Razak, 44, yang bekerja sebagai pengawal keselam4tan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Dusun Tua m4ut selepas didakwa dirempuh sebuah kereta dalam satu kejadian sekitar pukul 1 tengah hari di hadapan Maahad Tahfiz Wadi Faham, Batu 17, Dusun Tua di sini.

Anak arw4h, Muhd Amirul Azri, 22, berkata, kem4langan itu mer4gut ny4wa ibunya yang ketika itu sedang dalam perjalanan menaiki motosikal ke tempat kerja dari rumah selepas waktu rehat.

“Dalam perjalanan itu, kereta itu datang dari arah bertentangan dan terus mel4nggar dan seret mak ke pokok (semak). Kereta itu berpusing dua kali tak silap saya dan mak pada waktu itu berada (terseret) di bawah kereta.

“Semasa orang-orang di situ mengalihkan mak, mak masih sedar dan menyahut lem4h. Namun selepas dialihkan, mak terus menghembuskan nafasnya yang terakhir,” katanya ketika dihubungi Siakap Keli semalam.

Jelasnya, arw4h ibunya dilaporkan mengalami keceder4an par4h di bahagian kaki, pinggang, dada dan berlaku pend4rahan di muka, sebelum disahkan meningg4l dunia di tempat kejadian.

Pemandu kereta berkenaan difahamkan mengalami pat4h kaki, manakala seorang penumpang pula mengalami pat4h bahu dan pend4rahan di kep4la.

Laporan polls dan tindakan lanjutan sudah dibuat pada hari kejadian, dalam masa sama jen4zah Rosni telah dibawa ke Hospital Serdang bagi menjalani proses bed4h si4sat serta ujian saringan COVID-19.

“Keputusan saringan mak dijangka mungkin hari ini. (Pengebumi4n jen4zah) paling lewat pun Selasa esok, sebab nak tahu keputusan COVID-19 dulu,” tambahnya.

Kehilangan besar buat mereka

Dalam pada itu, kata Amirul, kehilangan sekelip mata itu memberi kesan besar kepada adik-beradiknya yang lain, tambahan pula mereka sudah lama dijaga arw4h ibunya selepas kedua-dua orang tua mereka berpisah.

“Ayah dengan mak dah bercer4i selama tujuh tahun, jadi maklah yang tanggung kami selama ini. Ketika kejadian itu berlaku, adik saya macam tak percaya benda ini berlaku. Bak kata orang, terngiang-ngiang dalam kepala.

“Paling kecil berumur 13 tahun, dia selalu dengan mak. Memang manja. Kami semua memang rapat dengan mak. Jadi macam satu kehilangan besarlah bagi kami.


“Sebab tujuh tahun mak besarkan kami kan, kami macam tak percayalah benda ni jadi depan mata. Itulah..bahagia, marah, ketawa, bergurau semua dengan mak. Tiba-tiba kali ini tak boleh nak bergurau, tak boleh nak dengar marah, lepas itu tak boleh nak rasa masakan mak lagi. Itulah..” luahnya sebak.

Difahamkan, ketika saat-saat ‘akhir’ sebelum kejadian, arwah Rosni tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda yang pelik.

“Ini bergurau ke apa..”

Sebaik nahas itu berlaku, adiknya menerima panggilan daripada rakan setugas ibunya dari IKBN untuk memaklumkan apa yang terjadi, namun tidak semudah itu berita tersebut ‘diterima’.

“Dia cakap ‘ni gurau ke apa?’. Adik pun pergi sana. Adik nombor empat sampai dulu sebelum saya, kemudian diikuti adik-adik yang lain.

“Macam tak percayalah mak kita terkulai kat situ, kemalangan teruk. Macam mana mak kami jadi macam ni…” luahnya.

Bertindak atas dasar simpati, saksi kejadian, Ramlah Jais memaklumkan pihaknya telah menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada mereka semalam sebagai tanda ihsan dan sokongan atas tragedi yang menimpa.


Jelas Ramlah, beliau turut menyampaikan nasihat serta kata-kata positif buat mereka semua agar tabah menghadapi ujian berat tersebut, dalam masa sama memastikan kebajikan adik-adik terbela semuanya.

Difahamkan, selepas tragedi tersebut, ada antara mereka kini berada di bawah jagaan nenek di Lot 680, No. 6F, Jalan Besar Batu 18, Hulu Langat.

Arwah Rosni meninggalkan keenam-enam anaknya sebagai yatim iaitu Muhd Amirul Azri, 25, juruteknik di Melaka; Muhd Amirul Azri, 22, pengawal keselamatan di gudang gas di Batu 1o; Siti Nurul Ain, 20, siswa tahun tiga di Segi College, Subang; Muhd Alan Redza, 18, tidak bekerja; Siti Laila Najwa, 16, dan terakhir Muhd Hairi Izzat, 13, masing-masing pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Jalil, Hulu Langat.

Bagi yang ingin menyumbang, sumbangan boleh disalurkan kepada Amirul Azri melalui nombor akaun 1641 3759 3048 (Maybank) atas nama MUHAMAD AMIRUL AZRI BIN FAIZUL.

Sebarang maklumat lanjut boleh dirujuk melalui Amirul di talian 019-676 3998 atau Puan Ramlah Jais di talian 011-1058 3034.

Continue Reading

Luahan

Abang MeninggaI Dunia Dipercayai Mngsa langgar Iari, Adik Mohon Saksi Kjadian TampiI

Published

on

Abang MeninggaI Dunia Dipercayai Mngsa Ianggar Iari, Adik Mohon Saksi Kjadian TampiI

N4has jalanraya di Lebuhraya Damansara Puchong pada 24 November lalu telah meng0rbankan ny4wa Ustaz Ahmad Sofwatullah.

Menerusi perkongsian oleh adik arwh dkenali sebagai Shideen di laman sosial Twitter, arwh abangnya dipercayai telah menjadi mngsa Ianggar Iari.

Namun, sehingga kini, katanya, masih belum ada seorang saksi pun yang tampiI memberi keterangan walau pihak poIis sudah mula menjalankan si4satan.

Abang sulung saya dijempvt Ilahi..

Menurutnya, arw4h meninggaIkan seorang isteri dan tiga orang anak termasuk seorang yang masih berada dalam kandvngan.

Berikutan itu, beliau meminta saksi untuk tampiI membantu si4satan supaya svspek dapat dibawa ke muka keadilan.

Tlada lagi gelak tawa abang..

Mohon doakan anakanda sulung saya..

Berdasarkan kemaskini terbaharu, Shideen meminta seorang rider Bungkusit untuk tampil memberikan maklumat kerana didkwa menjadi saksi dan kemungkinan mengetahui kejadian sebenar yang men1mpa arwh abangnya.

Rata-rata netizen yang membanj1ri ruangan komen turut mengucapkan takziah di atas pemerg1an Ustaz Ahmad Sofwatullah.

Semoga Allah rahmati arwh

Bantu seb4rkan supaya svspek dapat ditngkap

Bagi mereka yang ingin menghulurkan bantuan untuk meringankan beb4n isteri arw4h dan anak-anak, boleh berbuat demikian seperti di maklumat di bawah.

Semoga arwh Ustaz Ahmad Sofwatullah ditempatkan di dalam kalangan orang beriman dan diberikan ketabahan kepada keluarga yang ditinggaIkan.

Sumber: Twitter @shideenshahrin, sk

Continue Reading

Luahan

Innalillah.. Pak Hamid Mɛninggᾶl Dṳnia Tanpa Orang Tersayang Disisi, Isteri & Anak Tak Pulang Kerana Terkandas

Published

on

Innalillah.. Pak Hamid Mɛninggᾶl Dṳnia Tanpa Orang Tersayang Disisi, Isteri & Anak Tak Pulang Kerana Terkandas

Tanpa ditemani keluarga tersayang disisi, lelaki warga emas yang terlantar sakit akibat barah hati tahap empat akhirnya pergi dijemput Illahi petang semalam di Kampung Melayu Majidee, Johor Bahru.

Hamid Salleh, 63, disahkan menghidap barah hati tahap empat awal bulan ini, terpaksa menanggung kesakitan seorang diri apabila isterinya, Meharan Mohd Atan, 61, dan empat anaknya tidak berpeluang pulang menjaga suami dan bapa mereka disebabkan penutupan sempadan akibat pandemik COVID-19.

Hasrat Meharan, untuk menjaga dan bertemu suaminya semula selepas hampir sembilan bulan berpisah, tidak kesampaian apabila Hamid disahkan meninggal dunia kira-kira 6.30 petang.

Meharan yang permohonon skim Pengaturan Ulang-Alik Berkala (PCA) sudah diluluskan dan dijangka memasuki Johor Bahru esok, selepas menguruskan dokumen berkaitan skim itu sejak awal bulan lalu.

Jirannya yang juga tuan rumah yang disewa arwah, Noor Hamisah Zainal Abidin, berkata jiran yang menjaga Pak Hamid memaklumkan pihak hospital sebaik menyedari ada yang tidak kena dan akhirnya beliau disahkan sudah meninggal dunia petang semalam.

“Isteri arwah, Kak Maheran sudah dimaklumkan. Beliau kelu tidak terkata dan hanya menangis apabila mendapat berita suaminya sudah meninggal dunia.

“Kak Maheran merasa ralat, hasratnya untuk bersatu dengan suaminya tidak kesampaian, ” katanya.

Pak Hamid bertuah kerana jirannya yang berhati mulia sanggup menjaganya 24 jam sehari selepas dirinya hanya mampu terlantar di katil sejak lebih dua minggu lalu.

Warga emas berkenaan dijaga sepanjang masa oleh jiran yang juga rakan baiknya iaitu Mohd Yusof Othman, 54, bersama isterinya, Siti Hazar Abd Jabar, 53 serta Raynold Gindurong, 35, secara bergilir-gilir.

Sementara itu, Siti Hazar seorang daripada jiran yang menjaga warga emas berkenaan dilaporkan berkata, walaupun berada di Singapura, isteri arwah setiap hari menghubunginya secara panggilan video untuk mengetahui perkembangan terkini lelaki itu.

Beliau turut sebak kerana isteri warga emas berkenaan hanya mampu menangis selepas mengetahui suaminya disahkan menghidap kanser hati tahap empat.

“Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berkuat kuasa, setiap hari Pak Hamid akan menghantar isterinya yang bekerja sebagai pembantu kedai makan di Singapura itu ke Terminal Pengangkutan Awam Larkin jam 2 pagi sebelum menjemputnya pulang kira-kira jam 6 petang.

“Meharan yang juga warga Singapura sebenarnya agak tertekan selepas sempadan ditutup namun beliau sangat ambil berat keadaan suaminya, malah mengirimkan wang perbelanjaan kepada kami untuk tampung kos makanan dan rawatan Pak Hamid,” katanya.

Siti Hazar berkata, Maheran bukan tidak mahu pulang melawat suaminya, namun permohonannya mengambil masa kerana perlu menyertakan bukti perkahwinan dan pengesahan suaminya disahkan menderita barah hati tahap empat selain perlu mengumpul wang sekurang-kurangnya RM5,000 untuk pulang menerusi skim PCA itu.

Sumber: BH Online

Continue Reading

Trending